Asiakastyytyväisyys keskiössä
Asiakaskyselyssä tyytyväisyys keskimäärin hyvää, parannuskohteita löytyi
Omron haluaa tarjota asiakkailleen tuotannon innovaatioita edistävää automaatiotekniikkaa, laadukkaita tuotteita ja asiakastukea. Koska haluamme pysyä selvillä asiakastyytyväisyyden kehityksestä ja löytää tapoja parantaa asiakaskokemusta, teemme säännöllisesti asiakastutkimuksia.
Vuoden 2017 lopussa tehtiin laajamittainen asiakastyytyväisyyskysely Omron Europen asiakkaista 14 maassa EMEA-alueella. Suuri joukko yhteyshenkilöitä sai verkkokyselyn, jossa he saivat kertoa, kuinka tyytyväisiä he olivat Omroniin ja toimintaamme verrattuna muihin valmistajiin. Kyselyssä pyydettiin myös arvioimaan Omronin palveluiden eri osatekijöiden tärkeyttä.
Alla on yhteenveto kyselyn tuloksista ja havainnoista.
- Keskimääräinen asiakastyytyväisyyspistemäärä kyselyn perusteella on 8,4, joka on korkeampi kuin keskimääräinen vertailuarvo 8,1. Vastaajat pitivät teknistä tukea, asiakaspalvelua ja tuotteiden laatua selvästi parempana kuin muilla valmistajilla.
- 85 % vastaajista oli samaa mieltä siitä, että Omron pitää asiakkaat tyytyväisenä pitämällä lupauksensa, ja 90 %:n mielestä me olemme helposti lähestyttäviä. Omronia myös pidetään proaktiivisena ongelmanratkojana ja yrityksenä, jonka innovaatioilla on yhteiskunnallista merkitystä.
- 75 % vastaajista piti itseään Omronin kannattajana. Asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä tuoteratkaisujen laatua täydentävään tekniseen tukeen.
Jos haluat antaa palautetta tuotteiden laadusta, teknisestä tuesta tai asiakaspalvelusta, ota meihin yhteyttä.